Zapomniane hasło
Poranki w działach IT zawsze wyglądają tak samo: użytkownicy dzwonią, aby uzyskać pomoc w zresetowaniu zapomnianych haseł. Umożliwienie użytkownikom resetowania haseł przy użyciu alternatywnych metod logowania znacznie zmniejsza liczbę próśb o pomoc. Metody resetowania, które będą dostępne dla użytkowników, ustalamy samodzielnie. Może to być na przykład SMS, aplikacja mobilna, pytania zabezpieczające lub osobisty adres e-mail. Można wymagać jednej opcji lub kombinacji dwóch. Tę funkcję można zintegrować z lokalną usługą Active Directory. Hasło zresetowane w chmurze zostanie zsynchronizowane z lokalną usługą Active Directory w ciągu jednej minuty. Jak w przypadku każdego nowego rozwiązania, użytkownicy będą potrzebować czasu, aby się do niego dostosować. Twoim zadaniem będzie nie tylko wdrożenie funkcji resetowania hasła, lecz także poinformowanieo niej użytkowników za pomocą odpowiednich instrukcji. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zapomnieć hasło do firmowej poczty e-mail lub komputera? Tak samo często zdarza się to również Twoim pracownikom. Oprócz niedogodności i konieczności poświęcenia czasu na połączenie z działem IT może to również stwarzać dodatkowe zagrożenia bezpieczeństwa. W przypadku pracyzdalnej trudno jest sprawdzić, czy osoba dzwoniąca jest tą, za którą się podaje. Prostym i skutecznym rozwiązaniem byłoby umożliwienie użytkownikowi zresetowania hasła za pomocą wiadomości SMS, pytań zabezpieczających lub specjalnego kodu w aplikacji mobilnej w aplikacji mobilnej.